Futbal: SR 21 - Grécko 21 1:0 v priateľskom stretnutí

13.08.2009 12:59

 

12.08.2009 20:28:00
AKTUALIZOVANÉ - Zlaté Moravce (TASR) - Slovenská futbalová reprezentácia do 21 rokov zvíťazila v stredu v Zlatých Moravciach v priateľskom zápase s gréckymi rovesníkmi 1:0.

Pre zverencov trénera Borisa Kitku to bola úspešná generálka na kvalifikačný zápas o postup na ME 2011, ktorý odohrajú 5. septembra v Novom Sade proti Srbsku.
O výhre mladých Slovákov rozhodol gól Erika Grendela z 55. minúty.

SR 21 - Grécko 21 1:0 (0:0)
Gól: 55. Grendel. Rozhodca: Hategan (Rum.), ŽK: Dimoucos, 1480 divákov.
zostavy a striedanie:
SR 21
: Dúbravka (46. Chudý) - Čikoš, Jánošík, Cseh (46: Jarabica), Juhár - Procházka, Grendel (66. Kuzma), Baran (46. Dobias), Ďuriš (88. Kleščík) - Škutka (46. Lačný), Sylvestr (46. Mak)
Grécko 21: Lamprou - Boukouvalas, Papadopoulos, Papazoglou (64. Giantsis), Ioannidis (83. Lacopoulos) - Dimoucos (46. Tachtsidis), Pliatsikas (84. Soiledis), Ninis (64. Siakas), Siovas, Koutsianikoulis (46. Pavlis) - Nitroglou (46. Papazoglou)

V prvom polčase sa hral v Zlatých Moravciach typický medzišestnástkový futbal. Úvodnú streleckú príležitosť si vypracovali slovenskí reprezentanti v 11. min, keď Škutka spätnou prihrávkou našiel Ďuriša, ale je prízemnej strele chýbali decimetre. V 23. min sa v náznaku gólovej príležitosti ocitol Ninis, ale Juhar mu nedovolil zakončiť. Po polhodine hry Procházka prenikol až do malého vápna, prihral Škutkovi, ale toho v koncovke grécka obrana zblokovala. V 44. min parádnu Ninisovu strleu z 18 m Dúbravka skvele vytlačil na roh. Po zmene strán sa hral predsa len obojstranne útočný futbal. V 49. min sa zaskvel Chudý, keď kryl prudkú strelu z priameho kopu z kopačky Pliatsikasa. O osude stretnutia rozhodla 55. min, keď pekná akcia po osi Ďuriš-Lačný-Grendel skončila až v sieti. V 85. min mohol víťazstvo poistiť Mak, no zoči-voči gólmanovi mieril iba do neho. V nadstavenom čase spálil tutovku Kuzma, no napriek tomu sa z najtesnejšieho víťazstva tešili Kitkovi zverenenci.

Boris Kitka, tréner SR 21: "Odohrali sme veľmi ťažký zápas proti kvalitnému súperovi. Som veľmi rád, že sme to zvládli, i keď ku koncu to bolo viac o bojovnosti. Touto cestou chcem poďakovať fantastickým divákom. Som rád, že na priateľský zápas ich prišlo tisícpäťsto. Napriek víťazstvu, treba zostať pri zemi."

Erik Grendel, strelec víťazného gólu: "Pri mojom góle odviedol výbornú prácu Miloš Lačný. Ja som len dokonal to, čo je mojou povinnosťou ako stredného záložníka a loptu som prakticky zasunul do prázdnej brány. Ešte raz opakujem, tento gól je zásluhou Miloša Lačného."

Martin Chudý, brankár SR 21: "V 49. min kopal Grék priamy kop z veľkej diaľky, ja som mal postavený múr len z jedného hráča, aby som dobre videl. Vedel som, že bude strieľať. Pri jeho tvrdej strele som si veril a v pohode som ju kryl."